søndag 25. september 2011

World spins madly on


Helveteshelga er endelig over, og jeg kan begynne å komme i vater igjen. I dag har jeg vært på Tullis med Malene, alltid fantastisk å tilbringe tid med henne, fantastisk jente som gjør at jeg ler masse. Jeg har stadig de siste ukene mint meg selv på alle menneskene som fortsatt er her, hver gang jeg har blitt trist over alle som reiser. Malene er som regel blant de første på den lista. Andre fine mennesker er Anette, Anne, Frøya, Rikke, Stine F, Ann Charlotte (selv om hun er veldig nylig bekjentskap, er det en person jeg gleder meg til å bli nærmere kjent med), guttegjengen, Sandra, Ida, Mina... Fortsatt veldig mye fine mennesker. Unnskyld på forhånd hvis noen føler seg glemt, jeg er litt tung i hodet akkurat nå.

Jeg husker i vinter, når Arja reiste, og Stine begynte å snakke om å dra. Jeg ble livredd for at det kom til å bli slik som når vi bodde i Fagerliveien. Bare meg og Sondre, ingen venner, ingen å tilbringe tid med, ingen å dra på kafé med, ingen å le med. Men jeg innser nå at det kommer aldri til å bli slik igjen, heldigvis. Da var jeg for det første veldig syk, og veldig usikker på meg selv; jeg torde ikke bli kjent med nye mennesker. Og hadde heller ingen arenaer å bli kjent med noen på. Nå kjenner jeg mange mennesker som kjenner enda fler mennesker. Og jeg har innsett at jeg er faktisk ganske så kul selv, så jeg er mye mindre sjenert nå enn jeg var før. Jeg har noe å komme med, folk liker å være rundt meg. Jeg må fortsatt minne meg selv på det innimellom, men i det store og hele så husker jeg det.

I kveld skal vi bare slappe av; vi har hatt en tøff helg begge to. Så i kveld lader vi batteriene, så får vi heller være litt konstruktive på mandag og tirsdag, Sondre har fri da nemlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar